https://boardgamegeek.com/thread/3526422/updates-from-ctg-062025
Updates from CTG during the live that happened today:
1- By tomorrow (13/06/2025) they might have updates on the localized versions.
2- New difficulty modes will be BRUTAL, with many changes. One probably new thing will be adding an initiative queue based on the Combat skill.
3- Next campaign (probably mid October/25) will be huge in content AND price, so prepare your wallet.
4- There will be lots and lots of more general cards, for example general encounters, side quests and delve cards, to the point the game will feel endless in terms of replayability. Some of these packs of cards may happen as extended goals during the October campaign. There will also be LOTS of new skills, classes, items etc. A new class - Chef- will be readily available to buy on a board game event in some months. They're also planning to add different versions of the available races, with different abilities.
5- There will be region expansion (not said which ones).
6- They're are thinking about not adding language localized version in the next campaigns because it's kind of a hassle. They're evaluating if it's better to let each localized publisher to start a campaign on their own for the localized content.
7- They don't feel it would be interesting to create a free-roam mode, to increase the lvl cap or to make a campaign with more than 3 sessions because that would detract from the core concept of the game. No intention on changing these main concepts ever.
8- A "fast mode" isn't planned also, since you could just play a faster single self-contained session.
9- No plans to release more mainly aesthetic stuff for now, for example new delve tiles, since it's expensive to produce and don't add a lot to the game.
10- A currency mechanic was considered during development, but was cut out because it didn't add much to how you interact with the game.
11- You could somehow add multiple of the same enemies on th same battle if you wanted, it probably wouldn't unbalance the game.
12- New USA tariffs will probably make the game (and pretty much the whole board game industry) more expensive, specially the base game.
13- They intend to sell more retail stuff exclusively through CTG website from now on because it's better for the company.
14- Some countries, for example Brazil, are very hard to ship games to because the cost is massive, that's why the shipment options on their website is limited for now.
1- 내일(2025년 6월 13일)까지 현지화된 버전에 대한 업데이트가 있을 수 있습니다.
2- 새로운 난이도 모드는 많은 변경 사항과 함께 BRUTAL이 될 것입니다. 아마도 새로 추가될 것 중 하나는 전투 기술에 기반한 이니셔티브 대기열을 추가하는 것입니다.
3- 다음 캠페인(아마도 10월 중순/25일)은 내용과 가격 면에서 엄청날 것이므로 지갑을 준비하세요.
4- 예를 들어 일반 조우, 사이드 퀘스트, 탐구 카드와 같이 더 많은 일반적인 카드가 나올 것이며, 게임이 재생성 측면에서 끝이 없을 정도로 느껴질 것입니다. 이러한 카드 팩 중 일부는 10월 캠페인 중에 확장 목표로 나올 수 있습니다. 또한 많은 새로운 기술, 클래스, 아이템 등이 나올 것입니다. 새로운 클래스인 셰프는 몇 달 안에 보드 게임 이벤트에서 쉽게 구매할 수 있을 것입니다. 또한 다른 능력을 가진 사용 가능한 종족의 다른 버전을 추가할 계획입니다.
5- 지역 확장이 있을 것입니다(어느 지역인지는 언급되지 않음).
6- 다음 캠페인에는 언어별 현지화 버전을 추가하지 않을 생각입니다. 다소 번거로울 수 있기 때문입니다. 각 지역 퍼블리셔가 현지화 콘텐츠에 대한 캠페인을 직접 시작하도록 하는 것이 더 나을지 검토 중입니다.
7- 자유 탐험 모드를 만들거나, 레벨 제한을 높이거나, 3개 이상의 세션으로 구성된 캠페인을 만드는 것은 게임의 핵심 콘셉트를 훼손할 수 있으므로 흥미롭지 않다고 생각합니다. 이러한 핵심 콘셉트를 변경할 생각은 전혀 없습니다.
8- "빠른 모드" 또한 계획되어 있지 않습니다. 더 빠른 단일 세션을 플레이할 수 있기 때문입니다.
9- 새로운 탐험 타일처럼 심미적인 요소만 추가할 계획은 현재로서는 없습니다. 제작 비용이 많이 들고 게임에 큰 영향을 주지 않기 때문입니다.
10- 개발 과정에서 화폐 메커니즘을 고려했지만, 게임과의 상호작용에 큰 영향을 주지 않아 제외되었습니다.
11- 원한다면 같은 전투에 같은 적을 여러 개 추가할 수도 있을 겁니다. 그렇게 해도 게임의 밸런스가 깨지지는 않을 겁니다.
12- 새로운 미국 관세로 인해 게임(그리고 보드 게임 산업 전체) 가격이, 특히 기본 게임이 더 비싸질 겁니다.
13- 이제부터는 CTG 웹사이트를 통해서만 더 많은 소매 상품을 판매할 계획인데, 이는 회사에 더 이롭기 때문입니다.
14- 예를 들어 브라질과 같은 일부 국가는 비용이 많이 들기 때문에 게임을 배송하기가 매우 어렵습니다. 그래서 웹사이트의 배송 옵션이 현재로선 제한되어 있습니다.
투매니2소식인줄 알고 올리셨다 지우셨길레 궁금해서 찾던중 긱에서 발견해서 다시 올립니다.
추가가 나올 줄은 예상 했으나... 3번줄 내용 때문에... 한숨만 나오는군요...